Live shopping – Nya trenden inom e-handel

E-handeln har utvecklats med blixtfart under det senaste årtiondet i takt med att vi som konsumenter allt oftare väljer att göra våra inköp på nätet. Den senaste trenden är live shopping – en innovation som återskapar den fysiska shoppingupplevelsen i ett virtuellt format.

Trenden som har tagit världen med storm

Live shopping blev snabbt ett väldigt populärt shoppingkoncept i Asien när det lanserades i Kina för bara några år sedan. I mitten av 2020 blev live shopping även en verklighet i Europa och kan nu klassas som ett riktigt världsfenomen.

Hur fungerar det?

När du deltar i ett live shopping-event kan företag med hjälp av influencers och modeller sälja sina produkter i realtid. Som konsument blir du till publik i ett livesänt event och kan se på när en modell provar de kläder du vill köpa och du har möjlighet att ställa frågor om produkterna i realtid via chatt.

Hitta ditt program

Det går att handla allt möjligt i detta nya spännande format och allt fler företag börjar erbjuda tjänsten. Hitta ett live shopping-program inom ditt intresseområde för att testa på en virtuell shoppingupplevelse. Det känns nästan som om du själv är i butiken och provar kläderna. Klicka dig till mer information.